
Aquest acompanyament estimulant, exigent i afectuós no hauria de ser propi només dels mestres, sinó també de tots els professors d'adolescents i fins i tot de joves universitaris. Recordo la vegada que vaig anar-me a matricular, ja gran, a un curs a la Universitat. Podia triar entre professors diferents per una mateixa assignatura. La persona que atenia les matriculacions em va recomanar un professor "es dedica molt als alumnes i els ajuda en les seves recerques". Explicava el professor que ell és fill de mestres i que aquesta dedicació l'ha mamada des de petit. Que no ha necessitat mai cursets teòrics per saber com tractar els alumnes. De fet, molts tenim algun mestre o professor que ens ha marcat d'una manera o altra a la vida i ha ajudat a què ens decantéssim per uns estudis o altres.
Una de les nostres nétes -sis anys- l'any passat era feliç a classe. Va aprendre com una esponja: sabia una infinitat de coses sobre els egipcis i ho explicava amb seguretat i orgull. I la vida de segons quins animals no tenia cap secret per ella. La mestra l'apreciava i alabava sempre la seva tasca. Aquest any va més perduda. Té un professor nou i em sembla que de moment l'estímul no és el mateix, però la descoberta que feu l'any passat em sembla que ja l'ha marcat.
Aquests bons mestres només seran això: uns bons mestres. Però gràcies a ells els alumnes que hauran passat per les seves mans seran bons investigadors, o bons músics, o bons científics o bons enginyers o arquitectes o metges... I alguns excel·liran en les seves professions i faran avançar la humanitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada