18.4.10

Només alguns links assenyats



Ja fa dies que dura el trasbals que van causar les informacions d'abusos sexuals a menors per part d'alguns sacerdots i religiosos. Abusos que mereixen tot el nostre rebuig i condemna. Després vingueren les reaccions de bisbes, del Vaticà, del Papa. A continuació la controvèrsia, les acusacions (la campanya?) contra Benet XVI i en alguns casos contra tota l'Església Catòlica.

El Papa Benet XVI no té el carisma de Joan Pau II. Va arribar a papa ja gran. No és mediàtic. Però això no vol dir res. És rigurós intelectualment, molt bon teòleg, reconegut aquest fet fins i tot pel que fou amic seu Hans Kung, encara que en d'altres aspectes n'és crític.

He recordat aquests dies unes xerrades que de joveneta teniem un grup d'alumnes amb una professora, de les que ara es diuen Vedrunes. Era l'Angels Servat, llicenciada en lletres, professora d'història i de literatura, que havia estat amiga d'una meva tia i d'un meu oncle, i a qui jo personalment dec molt: em va ajudar a ser crítica, a què m'agradés escriure, a llegir entre línies i a saber veure la importància de les coses més enllà de la immediatesa.

Ens explicava l'Àngels Servat la fi dels Estats Pontificis, amb tot el què va representar llavors, per a l'Església, la pèrdua del seus "estats". I a continuació ens feia veure que allò, que semblava tant "dolent", es va convertir en un gran bé per a l'Església perquè la va lliurar del seu poder temporal i per tant la va purificar...retornant-la una mica més als seus orígens. Quedava el Vaticà, però era un espai tan petit, que l'únic que feia era permetre-li no dependre de cap Estat i donar-li un cert grau de llibertat i d'independència.

No volia dir res de tot això quan he començat a escriure. Volia només copiar alguns "links assenyats" sobre el tema de la pederàstia, de la figura de Benet XVI i de l'Església. Però he pensat en l'Àngels Servat quan, fa més de cinquanta anys, ens feia veure que a vegades esdeveniments negatius, acaben sent positius perquè, com diu la dita, Déu escriu recte amb ratlles ben tortes. No em refereixo pas als abusos sexuals que, repeteixo, són condemnables i mereixen tot el nostre rebuig, sinó al fet que s'hagin fet públics, amb el què això pot representar de purificació.



Links:


Espinas de Semana Santa
Antoni Puigverd a La Vanguardia
http://www.lavanguardia.es/lv24h/20100329/53899161078.html

Jo també defenso Benet XVI
Jordi López Camps a Vita Moleskine
http://jordilopezcamps.blogspot.com/2010/03/jo-tambe-defenso-benet-xvi.html

Celibatos. Sergi Pàmies a La Vanguardia
http://bxvi.wordpress.com/2010/04/16/celibatos/

br>A Papal Conversion
John Allen a The New York Times
http://www.nytimes.com/2010/03/28/opinion/28allen.html

Com podeu veure només he triat un text en anglès. Fa anys vaig tenir l'oportunitat de xerrar una estona amb el periodista John Allen. Per això l'he seleccionat també.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada